7 چیز درباره کامپیوتر که باید بدانید!

7 چیز درباره کامپیوتر که باید بدانید!

درود مجدد خدمت تکلرنی های عزیز. در این مقاله به 7 نکته درباره کامپیوتر اشاره کردیم که کمتر کسی آنها را می داند! خوشحال میشیم که شما هم چند مورد به این لیست در قسمت کامنت ها اضافه کنید. پیشنهاد می کنم قبل از خواندن این مطلب ، مقاله ICDL چیست؟ را در سایت تکلرن مطالعه کنید تا دید خوبی نسبت به ICDL و کامپیوتر به دست آورید! اگر آماده هستید ، بریم که بخونیم…

 

کامپیوترها بخشی از زندگی مدرن و به نظر می رسد این روزها همه جا هستند. بسیاری از ما به طور روزانه از آنها استفاده می کنیم، اما هنوز چیز های زیادی وجود دارد که در مورد رایانه نمی دانیم. امروز در این مقاله از سایت تکلرن می خواهیم 7 چیز در مورد کامپیوتر که تقریبا هیچ کس نمی داند ، را به شما بگوییم.

 

1- کامپیوترها واقعا نمی توانند در لحظه چند کار را انجام دهند!

    علیرغم آنچه ممکن است فکر کنید، کامپیوترها در واقع قادر به انجام چند کار به همان روشی نیستند که انسان ها می توانند. اساساً، رایانه آنقدر سریع بین کارها به جلو و عقب سوئیچ می کند که به نظر می رسد همه آنها را همزمان انجام می دهد.

    

2- اولین برنامه کامپیوتری توسط یک زن ساخته شد!
    اولین برنامه کامپیوتری در واقع توسط زنی به نام آدا لاولیس نوشته شد. لاولیس یک ریاضیدان انگلیسی بود که اولین برنامه کامپیوتری جهان را در سال 1843 نوشت. برنامه او برای استفاده در موتور تحلیلی چارلز بابیج طراحی شده بود که یک کامپیوتر مکانیکی بود که هرگز ساخته نشد.

 

3- کامپیوترها می توانند با امواج صوتی "هک" شوند!
    باور کنید یا نه، محققان کشف کرده‌اند که می‌توان رایانه را با استفاده از امواج صوتی «هک» کرد. با پخش یک فرکانس صدای خاص، محققان توانستند لرزش هایی را در هارد دیسک رایانه ایجاد کنند که سپس می توان از آن برای دستکاری داده های رایانه استفاده کرد.

 

4- اولین ماوس کامپیوتری از چوب ساخته شد!
    اولین ماوس کامپیوتر در واقع از چوب ساخته شد. در دهه 1960 توسط داگلاس انگلبارت اختراع شد و "نشانگر موقعیت X-Y برای یک سیستم نمایشگر" نامیده شد. اولین ماوس بسیار متفاوت از موس های شیک و مدرنی بود که امروزه استفاده می کنیم، اما راه را برای فناوری امروزی هموار کرد.

 

» مقاله پیشنهادی تکلرن : آشنایی کامل با سخت افزار کامپیوتر

 

5- کامپیوترها انرژی زیادی مصرف می کنند!
    رایانه ها حتی زمانی که در حال استفاده نیستند، انرژی شگفت انگیزی مصرف می کنند. در واقع، یک رایانه رومیزی متوسط حدود 200 وات برق مصرف می کند که معادل روشن ماندن یک لامپ 40 واتی در تمام طول روز و شب است.

    

6- اولین ویروس کامپیوتری به عنوان یک شوخی ساخته شد!
    اولین ویروس کامپیوتری در واقع به عنوان یک شوخی ایجاد شد. در سال 1983 یک برنامه نویس کامپیوتری به نام فرد کوهن ویروسی به نام Elk Cloner ایجاد کرد که کامپیوترهای Apple II را آلوده کرد. این ویروس بی ضرر بود و به سادگی پیامی را نشان می داد، اما اولین در نوع خودش بود و راه را برای بسیاری از ویروس هایی که بعداً وارد می شدند هموار کرد.

    

7- کامپیوترها می توانند با امواج صوتی "ببینند".
    محققان کشف کرده اند که می توان از امواج صوتی برای ایجاد تصاویری از اشیایی که از دید پنهان هستند استفاده کرد. با تابش امواج صوتی از یک شی و اندازه گیری پژواک، کامپیوترها می توانند تصویر بصری از شی ایجاد کنند. این تکنیک به «تصویربرداری آکوستیک» معروف است و در پزشکی، مهندسی و غیره کاربرد دارد.

 

جمع بندی و نتیجه گیری

 

در نتیجه، رایانه ها ماشین های جذابی با تاریخچه غنی و بسیاری از ویژگی های پنهان هستند. این هفت واقعیت فقط نوک کوه یخ هستند وقتی صحبت از بسیاری از چیزهای جالب و شگفت‌انگیز در مورد رایانه‌ها می‌شود که در انتظار کشف هستند.

جهت ارسال نظر باید وارد شوید!

نظرات (0)

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفر باشید!

پاسخ به دیدگاه :