CSS (سی اس اس) چیست؟

CSS (سی اس اس) چیست؟

سلام و درود مجدد خدمت همه تکلرنی های عزیز. با یک مقاله دیگه اومدیم و می خواهیم راجب زبان CSS صحبت کنیم. امیدوارم از این مقاله لذت ببرید و پس از خواندن آن شروع به یادگیری سی اس اس کنید. این را در نظر داشته باشید که پیشنیاز مطالعه این مقاله آشنایی با زبان HTML است. پیشنهاد می کنم از مقاله HTML چیست و چه کاربردی دارد؟ استفاده کنید. بریم که شروع کنیم...

 

CSS چیست؟

CSS مخفف عبارت Cascading Style Sheets به معنای شیوه نامه آبشاری است. تا قبل از آمدن CSS صفحات وب آن طور که باید و شاید نبود. یعنی ظاهری بسیار زشت داشت و چیزی نظر کاربران را جلب نمی کرد. CSS آمد تا به صفحات HTML جان تازه ای بخشد. کار CSS در زیبا سازی اسناد HTML است که در ادامه با آن بیشتر آشنا می شویم.

 

» در صورتی که می خواهید طراحی سایت را به صورت حضوری بیاموزید ، پیشنهاد می کنیم از دوره طراحی سایت در سایت مجتمع فنی اشراق زنجان استفاده نمایید.

 

سازنده زبان سی اس اس کیست؟

CSS اولین بار توسط Håkon Wium Lie در سال 1994 پیشنهاد شد و بعداً توسط گروهی از متخصصان از سراسر جهان توسعه یافت. این اولین بار در اواخر دهه 1990 در مرورگرها پیاده سازی شد و از آن زمان تا الان به بخشی اساسی از توسعه وب مدرن تبدیل شده است.

 

نکات مثبت CSS در طراحی سایت چیست؟

یکی از مزایای کلیدی استفاده از CSS این است که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا ظاهری یکنواخت در وب سایت ها ایجاد کنند. استایل های CSS را می‌توان برای چندین صفحه وب اعمال کرد و اطمینان حاصل کرد که همه آنها عناصر طراحی یکسانی دارند. این کار باعث می‌شود تا کاربران راحت‌تر در وب‌سایت پیمایش کنند و اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.

 

با آمدن CSS می توانیم وب سایت های واکنشگرا (Responsive) بسازیم به طوری سایت ما در دستگاه های مختلف مانند لپ تاپ ها ، تبلت ها و تلفن های همراه درست نمایش داده می شود. این نکته مهم است زیرا افراد بیشتری از طریق دستگاه های تلفن همراه به وب دسترسی پیدا می کنند و وب سایتی که برای موبایل بهینه نشده باشد می تواند منجر به تجربه کاربری (UX) ضعیف شود.

 

یکی دیگر از مزایای استفاده از CSS این است که نگهداری و به روز رسانی وب سایت را آسان تر می کند. با استفاده از CSS، توسعه‌دهندگان می‌توانند بدون نیاز به تغییر کد HTML اصلی آن، تغییراتی در ظاهر وب‌سایت ایجاد کنند. این کار رفع اشکالات و به‌روزرسانی‌ها را آسان‌تر می‌کند، که می‌تواند در درازمدت باعث صرفه‌جویی در زمان شود.

 

برای شروع کار با CSS، توسعه دهندگان می توانند یک فایل جداگانه ایجاد کنند که شامل استایل های مورد نیاز برای وب سایت آنها باشد. سپس این استایل ها را می توان با استفاده از انتخابگرها (Selectors) برای عناصر مختلف HTML اعمال کرد. انتخابگرهای CSS برای هدف قرار دادن عناصر خاص در یک صفحه وب و اعمال استایل به آنها استفاده می شود. این می تواند مواردی مانند فونت ها، رنگ ها، پس زمینه ها، حاشیه ها را شامل شود.

 

CSS همچنین شامل طیف گسترده ای از ویژگی های پیشرفته مانند انیمیشن ها، انتقال ها (transitions) و تبدیل ها (Transforms) می باشد. از اینها می توان برای ایجاد وب سایت های پویا و جذابی که توجه کاربران را به خود جلب می کند استفاده کرد.

 

جمع بندی و نتیجه گیری

در نتیجه، CSS یک بخش اساسی از توسعه وب مدرن است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا طرح های منسجم و واکنشگرا ایجاد کنند. CSS با ویژگی‌های پیشرفته و نگهداری آسان، ابزار قدرتمندی است که می‌تواند به توسعه‌دهندگان کمک کند تا صفحات وب پویا و جذاب ایجاد کنند.

جهت ارسال نظر باید وارد شوید!

نظرات (1)

سلام و عرض ادب خدمت دوستان.

لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

پاسخ به دیدگاه :