آشنایی با فریمورک Bulma

آشنایی با فریمورک Bulma

سلام و عرض ادب خدمت همه تکلرنی های عزیز. با یک مقاله کاربردی دیگه در خدمت شما هستیم. در این مقاله راجب فریمورک Bulma براتون نوشتم. پیش نیاز خواندن این مقاله آشنایی با CSS است. در صورتی که با CSS آشنایی ندارید ، می توانید مقاله سی اس اس چیست؟ را در سایت تکلرن مطالعه نمایید. اگر آماده هستید بریم که بخونیم...

 

Bulma چیست؟

Bulma یک فریمورک مدرن CSS است که هدف آن ساده سازی فرآیند ایجاد صفحات وب زیبا و واکنش گرا است. Bulma منبع باز (open-source) است و به صورت رایگان تحت مجوز MIT در دسترس است و همه توسعه دهندگان در همه سطوح می توانند از آن استفاده کنند.

 

دوره پیشنهادی تکلرن : آموزش رایگان HTML و CSS

 

مزایای استفاده از Bulma

1- یکی از مزایای Bulma تمرکز آن بر توسعه Mobile-First است. با توجه به دسترسی بیشتر و بیشتر مردم به وب سایت ها در دستگاه های تلفن همراه خود، برای توسعه دهندگان وب ضروری است که صفحاتی را ایجاد کنند که برای نمایشگرهای کوچکتر بهینه شده باشند. Bulma شامل انواع کامپوننت های سازگار با موبایل، مانند grid انعطاف‌پذیر، نوارهای پیمایش واکنشگرا، و دکمه‌ها است که به اطمینان از اینکه وب‌سایت‌های ساخته شده با Bulma در هر دستگاهی عالی به نظر می‌رسند، کمک می‌کند.


2- یکی از ویژگی های برجسته Bulma استفاده از سیستم شبکه (Grid) مبتنی بر flexbox است. Flexbox یک فناوری چیدمان CSS قدرتمند است که به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا طرح بندی های پیچیده و چند ستونی را به راحتی ایجاد کنند. سیستم شبکه Bulma مبتنی بر flexbox است و روشی منعطف برای ایجاد طراح های پیچیده که با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش تنظیم می‌شوند، ارائه می‌کند.


3- یکی دیگر از مزایای استفاده از Bulma ، مستندات گسترده و جامعه فعال آن است. وب‌سایت رسمی Bulma مستندات و مثال‌های جامعی را برای هر کامپوننت ارائه می‌کند، که شروع به کار و ساخت سریع صفحات خود را برای توسعه‌دهندگان آسان می‌کند. علاوه بر این، انجمن Bulma با منابع و آموزش‌های زیادی برای کمک به توسعه‌دهندگان در یادگیری و بهبود مهارت‌های خود، فعال و حامی است.

 

مقاله پیشنهادی تکلرن : بوت استرپ (Bootstrap) چیست و چه کاربردی دارد؟

 

جمع بندی
به طور کلی، Bulma یک فریمورک  فوق‌العاده CSS برای توسعه‌دهندگانی است که به دنبال راه‌حلی انعطاف‌پذیر و ماژولار  برای ساخت صفحات وب واکنش‌گرا هستند. با ویژگی های گسترده و مستندات جامع خود، یک انتخاب عالی برای توسعه دهندگان در تمام سطوح مهارتی است که می خواهند وب سایت هایی با کیفیت بالا و مدرن ایجاد کنند.

جهت ارسال نظر باید وارد شوید!

نظرات (0)

دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است. اولین نفر باشید!

پاسخ به دیدگاه :