بوت استرپ (Bootstrap) چیست و چه کاربردی دارد؟

بوت استرپ (Bootstrap) چیست و چه کاربردی دارد؟

سلام و درود مجدد خدمت همه تکلرنی های عزیز. یک روز دیگه یک مقاله دیگه. امروز در رابطه با فریمورک جذاب و پر کاربرد بوت استرپ براتون نوشتم.

 

» فقط این رو در نظر داشته باشید که پیش نیاز خواندن این مقاله ، آشنایی با CSS است و اگر با این زبان آشنایی ندارید ، پیشنهاد می کنیم از مقاله CSS چیست؟ در سایت تکلرن استفاده نمایید.

 

bootstrap چیست؟

بوت استرپ یک فریم ورک منبع باز (open source) محبوب برای ساخت وب سایت های واکنشگرا و موبایل دوستانه است که در سال 2010 توسط توییتر توسعه یافت و اکنون توسط جامعه بزرگی از توسعه دهندگان نگهداری می شود.

 

بوت استرپ به گونه ای طراحی شده است که با ارائه مجموعه ای از اجزای CSS، جاوا اسکریپت و HTML، توسعه front-end را سریعتر و آسان تر کند. این اجزا شامل مواردی مانند منوهای ناوبری، دکمه‌ها، فرم‌ها و شبکه‌ها (Grids) هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را متناسب با نیازهای خاص یک پروژه سفارشی کرد.

 

مزایای استفاده از بوت استرپ در طراحی سایت چیست؟

یکی از مزایای کلیدی استفاده از Bootstrap این است که طراحی واکنش گرا (Responsive) را آسان تر می کند. این نکته مهمی است چون افراد بیشتری از طریق دستگاه های تلفن همراه به سایت ها دسترسی پیدا می کنند و وب سایتی که برای موبایل بهینه نشده باشد می تواند منجر به تجربه کاربری (UX) ضعیفی شود.

 

یکی دیگر از مزایای استفاده از بوت استرپ این است که ظاهر ثابتی را در پروژه های مختلف وب ارائه می دهد. این به این دلیل است که بوت استرپ از مجموعه استاندارد شده ای از استایل ها استفاده می کند که در همه پروژه ها به اشتراک گذاشته شده است. این امر باعث می‌شود تا کاربران به دلیل آشنایی با عناصر طراحی وب‌سایت‌های مختلف، پیمایش و تعامل با آن‌ها را آسان‌تر کنند.

 

Bootstrap قابل تنظیم است، به این معنی که توسعه دهندگان می توانند به راحتی ظاهر یک وب سایت را با استفاده از استایل های CSS خود تغییر دهند. این مهم است زیرا به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا با استفاده از Bootstrap طراحی منحصر به فردی ایجاد کنند که از سایر وب سایت ها متمایز باشد.

 

چگونه از bootstrap استفاده کنم؟

برای شروع کار با بوت استرپ، می توانید آن را از وب سایت رسمی دانلود کرده و آن را در فایل های HTML خود قرار دهید.سپس به انواع کلاس ها و کامپوننت های از پیش ساخته شده دسترسی خواهید داشت. بوت استرپ همچنین شامل مجموعه‌ای از افزونه‌های جاوا اسکریپت است که می‌توان از آنها برای ایجاد وب سایتی تعاملی تر استفاده کرد.

 

 

یکی از چالش های استفاده از بوت استرپ حفظ نام کامپوننت های آن و سیستم گرید بوت استرپ است. چون بیشتر کار بوت استرپ با کلاس های CSS است ، ممکن است افراد نام آن ها را فراموش کنند. با این حال، بسیاری از منابع آنلاین در دسترس هستند، از جمله آموزش‌ها، نمونه‌ کدها و انجمن‌ها، که می‌توانند به توسعه‌دهندگان کمک کنند تا با Bootstrap سرعت کار خود را افزایش دهند.

 

در نتیجه، بوت استرپ یک فریمورک (Framework) قدرتمند و منعطف برای ساختن برنامه های ریسپانسیو (واکنش گرا)  و mobile-friendly است که مجموعه ای از کامپوننت از پیش ساخته شده را فراهم می کند که به راحتی می توان آنها را سفارشی کرد.

 

 با این که یادگیری bootstrap برای برخی تازه کار ها دشوار است ولی ارزش سرمایه گذاری و استفاده را دارد.

جهت ارسال نظر باید وارد شوید!

نظرات (1)

سلام و عرض ادب خدمت دوستان.

لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

پاسخ به دیدگاه :